14:18:28 Friday, October 23
Politics Economy Agriculture Society IT Education Medicine Religion Communal Services Incidents Crime Culture Sport

Penza court suspends “Valentin Manuylov” publishing house vs Justice Ministry case process

10:59 | 30.06.2016 | Society

Print

Penza, 30 June 2016. PenzaNews. The process on the case by “Valentin Manuylov” publishing house versus the Penza region Justice Ministry on reverting the decision to include the independent non-commercial organization in the list of foreign agents has been suspended.

Penza court suspends “Valentin Manuylov” publishing house vs Justice Ministry case process

© PenzaNewsBuy the photo

On Wednesday, June 29, judge Yulia Andrianova requested to conduct a comprehensive psychological and language analysis of the materials, the Leninsky Penza city area court informed PenzaNews.

Evgeny Malyshev, assistant editor-in-chief of “Ulitsa Moskovskaya” newspaper, commentedo n the news in his Facebook.

“Do the articles published by ‘Ulitsa Moskovskaya’ influence the decisions taken by state institutions? This is pretty much the question that the experts from the South State University in Rostov-on-Don will be answering soon. […] Several of our articles, which the Justice Ministry thought to represent our political activity, were referred for analysis. In our opinion, those were just opinions which the Russian Constitution guarantees us to be able to express. The answer must be given by August 12, and then we will know the true objective behind the newspaper – expressing opinions or influencing state bodies,” he wrote.

As PenzaNews reported earlier, on 15 April 2016, the media learned that “Valentin Manuylov” publishing house, a local autonomous non-commercial organization, was included in the list of foreign agents.

According to information published on the website of the regional Ministry of Justice, the facts that caused the decision were unveiled during a regular documentary check.

Shortly after, additional information reported that “Valentin Manuylov” was included in the list of foreign agents because of receiving money from the Russian media support foundation “Sreda.”

Lastest headlines
Read also